Czym są filtry i bany Google?
Google dysponuje swoimi sposobami na ukaranie webmasterów, którzy stosują nieuczciwe praktyki. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które łamią wytyczne pozycjonowania stron. Filtry ręczne od Google nakładane są przez pracowników firmy, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one z powodu stosowania w pozycjonowaniu metod “black hat”.
Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie zostaje indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej typu. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do momentu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywistym warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest dostosowanie strony do zasad wyznaczonych przez Google.
Polecane artykuły
Darmowy audyt SEO
Jak pisać dobre teksty SEO?
PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej