Skorzystaj z porad fachowców z agencji SEO
Przedsiębiorstwa lub właściciele stron internetowych, którzy marzą o tym, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na przynajmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to próbowanie działań osobiście. Nie posiadając wiedzy w tematyce SEO i nie obserwując każdego dnia doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać rzetelnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, aczkolwiek nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam także eksperci od kampanii Google Ads, kodowania, kreatywnego pisania czy grafiki, którzy służą rzeczową pomocą w tych sferach.
Wybierz transparentną i pewną agencję SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest bez liku. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania firmy, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Radzimy postawić na markę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, a również tych reklamowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą należytą jakość usług. Wybierając firmę, która istnieje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż ma ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO nierzadko znajduje się dział „Case study”. Zanim sygnuje się umowę warto przeczytać opisy takich przypadków, by samemu sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia i jakie trudności udało jej się rozwikłać. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, ale także przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.
Następna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze dane o firmie, konieczne do opracowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się wyszperać na własną rękę w sieci, jak przykładowo informacja o prowadzonych przedtem pracach SEO oraz o istotnych dla klienta towarach czy usługach, które chce wypromować.
Rozliczenie za usługi firmy SEO – na które oferty uważać
Z nieufnością należy potraktować agencje SEO, które sugerują współpracę z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą ustalone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top5 albo pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny sposób rozliczeń, lecz wiąże się z dużym ryzykiem – można wszak uzyskać szybkie rezultaty przy pomocy naruszania zasad określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm również nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za współpracę z firmą SEO, to rzadko jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wdrożyć wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.
Kontakt z firmą:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]
Polecane artykuły
Jak pisać dobre teksty SEO?
PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej
Heurystyki Nielsena a treść na stronie internetowej. Związki contentu, UX i SEO